10 Şubat 2013 Pazar

LAVAŞ YAPIMI

Her ne kadar hamur yoğurup açmak benim için zor olsada arada bir böyle küçük kaçamaklar yapıyorum. Tabi ki sonradan da bileklerimden acısı çıkıyor.




MALZEMELER:
3 su bard. un
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1,5 su bard. ılık su

YAPILIŞI:
Un, toz şeker ve tuzu karıştırıp ılık su ile ele yapışmayan bir hamur yoğuralım. Üzerini örtüp 1/2 saat dinlendirelim. hamuru 14 parçaya  bölerek bezeler yapalım. Bezeleri unlanmış zeminde incecik açalım ve yağsız teflonda arkalı önlü hafifçe pişirelim..

16 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

NE GÜZEL OLMUŞ. Ellerinize dikkat edin. Şimdi Birde aralarına kayseri yağlaması şöyle kıymalı . ohh miss. Afiyetler olsun.

aslı dedi ki...

Fısır fısır kabarmış, incecik çok güzel olmuş arkadaşım. Ellerine sağlık olsun:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Mis gibi ev yapimi , emeklerine saglik feray ablacigim...

Limon çiçekleri dedi ki...

Iste tam yağlamalık lavaşlar...nefis.güzel olmuş

pembe kekik dedi ki...

Şimdi bu lavaşların içine ne koyup da yemeli. Ellerine sağlık Feray'cım. Mis mis.

Unknown dedi ki...

ne güzel olmuşlardır sıcak sıcak ellerinize sağlık :)

hdidem95 dedi ki...

üstünede kıymalı sos buyrun kayseri yağlamasna ellerine sağlık ablacım ama dikkat et ellerin sana lazım sevgiler
www.hadisofraya.com

mutfagabuyrun dedi ki...

ev yapımıda daha bir güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Eline sağlık nefis görünüyor. Sevgiler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Lavas yapmak en büyük hayalimdir,hatta gecen günde düsündüm,evde yapayim dolaba koyayim birazda diye,aslinda cok kolay gibi görünüyor ama ben korkuyorum ya tutturamazssam diye,ama denicem artik,sonucu belki yazarim post olarak,sevgiler,iyi bir hafta dilerim size...

Unknown dedi ki...

Canım bizim evde de çok sevilir, özellikle öğlen yemeklerinde içine köfte, tavuk, yeşillik bir de yanına ayran, yemede yanında yat:))ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

Çok severim.:) Fotoğrafa bakarken, tereyağ ve kaşar peynir hayal ettim. Elinize sağlık

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ellerine saglik Feraycim..ne guzel olmus Lavaslar..bilek acisi olmus ama arada kacamak oluyor boyle..bu aralar hamur isine cok daldim..Lavas yapmamam lazim..Lavas yapmamam lazim:)

ihlamurcum dedi ki...

Feraycım, lahmacunu görünce aman lavaş tarifi nerdeymiş dedim ve buldum.Bu lavaşa olayını evde yapma fikri çok hoş.Çünkü ben tambuğdaylı yapacağım,eline sağlık.

MAZES dedi ki...

eh be canım,can çıkmadan hep böyle güzel kaçamaklar yapacağız ,ellerine sağılık.

LeylaK dedi ki...

Bu mu küçük kaçamak ? Maşallah Feray, gayet oyalayıcı bence :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails