8 Şubat 2013 Cuma

SODALI POĞAÇA


Hafta sonu geliyor, poğaça sevenlere pratik kabartma tozlu güzel bir tarif.
Tarifimi Gelibolu17 arkadaşımızın düzenlediği 79. Porselen Demlik Çay Saati etkinliğine gönderiyorum.


MALZEMELER:
50 gr tereyağı
1 yum akı
1 su bard yoğurt az sulu
2,5 su bard un
1 pk kab tozu (soda- yada şimdi karbonat adı ile çıkan paketler)
tuz

İÇ MALZEME:
Lor, maydanoz, tuz, karabiber
YAPILIŞI:


Yağı eritip yoğurt ve yumurta akı ilave edip karıştırıyoruz. Kabartma tozu, un ve tuzu ilave edip hamuru yoğuruyoruz.  Ceviz  büyüklüğünde  parçalar alarak  şekil verip iç malzemeyi koyuyoruz ve şekillendiriyoruz.
İşte bu kadar kolay gelsin

48 yorum:

Adsız dedi ki...

soda nerede?

Adsız dedi ki...

soda nerede?

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Gerçekten çok pratik bir tarif.İster kahvaltıda ister beş çayında.

gelibolu17 dedi ki...

merhaba canım güzel tarifin için çok teşekkürler elleirne sağlık,,,gene beklerim selamlar :)

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/02/sodal-pogaca.html

ihlamurcum dedi ki...

Feraycım, mükemmel gözüküyor ama tarifte sodayı göremedim. Eline sağlık.

Nilgün dedi ki...

Diyetteyim diye bütün blog arkadaşlarım unlu tarifler yayınlıyor hele fotolar beni baştan çıkarıyor. Ellerine sağlık Feray'cım tarif de mükemmel..

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım üşenmesemde mutfağa girsem sevgilerimle

Ferkay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ferkay dedi ki...

canım teşekkür ederim eskiden kabartma tozuna soda denirdi, malzemeler yanına açıklama yaptım.

PaSaSofraM dedi ki...

cok güzel bir tarif ama soda pogacalara ne gibi bir degisiklik birakiyor merak ettim.

Ihlamurcum dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık poğacayı çok severim sıcacık yemelerine doyum olmaz .Senin poğacaların şekline de bittim ne güzel olmuşlar.Canımm karbonat aslında kabartma tozlarından daha güzel sonuc veriyor.Ben keklerime ekseri karbonat kullanıyorum.Afiyetler olsun Ferkaycığımmm.

hdidem95 dedi ki...

denemedim hiç ablacım merakda etmiyorum değil hani ellerine sağlık afiyetler olsun sevgiler
www.hadisofraya.com

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık.Sodalı poaçayı annemde yapardı eskiden.

sevgiler

ilhan dedi ki...

Gerçekten çok pratikmiş. Ben bile yapabilirim sanki.Ellerinize sağlık.

lezzettabağı dedi ki...

feraycığım kolay bir poğaça gerçektende eline sağlık görüşmek üzere sevgiyle kal.

anne eli gibi dedi ki...

sahiden pratikmiş,sanırım mayasız poğaçaların en iyi taradı da bu.eline sağlık ablacım..

Deniz dedi ki...

Böyle kolay tarifleri seviyorum. Çarçabuk hazırla, pişir, ye mis gibi sıcacık çayla :)
Elleriniz dert görmesin.

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Hafta içi kızlarım okuldan gelene kadar yaparım bunları miss gibi. Ellerine sağlık feraycığım

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Feraycım poğaçalar nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

MAZES dedi ki...

2-3 gün yalnız bırakayım yeni,yeni,şeyler yapılmış,canım ellerine sağılık,bunlar da süper.

neseersoy dedi ki...

Offf bitirdin beni , harika görünüyor:-)

*Ra dedi ki...

Merhabalar Feray hanım.

Pide şekillli poğaca çok güzel görünüyor. Bu şekilde denememiştim.
Ellerinize sağlık :)
Sevgilerimle...

*Ra dedi ki...

Merhabalar Feray hanım.

Pide şekillli poğaca çok güzel görünüyor. Bu şekilde denememiştim.
Ellerinize sağlık :)
Sevgilerimle...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Geçtim sodasından, lezzetinden (ki eminim:) sadece pide şekilli oluşu bile çok orijinal Feraycım.. Nefis olmuş vallahi, ellerine sağlık canım benim..

Baharcicegi dedi ki...

bENDE YAPMISTIM SODALI OLDUGU ICIN UZUN SÜRE TAZE VE YUMUSACIK KALIYOR POGACALAR ELINE SAGLIK CANIM

BAL ANNE dedi ki...

slm bende çok severimmmm..
bayatlamamasını daha çok seviyorumm
anlarada sevgiler....

ilhan dedi ki...

Sayenizde ve yapılan yorumlarda karbonatın nerelerde kullanılacağını öğrendim. Çünkü dün evde kabartma tozu gibi paketlerde bir sürü olduğunu ve ne işe yaradığı düşünememiştim. Puğaçalar nefis, gecenin bu saatinde kokusu bile geliyor. Şansıma şimdi nereyi açsam puaça, börek tarifi çıkar karşıma. :)) Ellerinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ferkaycım,
Ellerine sağlık.Çay ile tüketilecek eşsiz nefislikte bir poğaça olmuş.
Diyet hallerinde bu güzellikleri seyretmesi çokk zor oluyor:)
Sevgiler...

Gisi Tasarım dedi ki...

Feray ablacığım, ellerine yüreğine sağlık, gerçekten çok pratik görünüyor.
Sevgi ve muhabbetlerimle...

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş görüntü süper ellerine sağlık canım sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ablacım çokkk yoğunum bu aralar oğlum yanımda iş sonrası mutfaktan çıkamıyo rum:)))Sağlık olsun ,bugün yorum bırakan dostlarıma ve kardeşlerime uğramak istedim.Poğaça nefis ellerine
sağlık öpüyorum.

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

kahvaltıda nasıl güzel olur mis gibi, ellerinize sağlık :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ablam nasılsın.
poğaça evlerin olmazsa olmazı.
mmmmmmm eline sağlık:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim, pogcalara hic dayanamiyorum bakip bakip yutkunuyorum yapmaktya istemiyorum cunku sonra yarisini ben yiyorum:) seninkiler nefis olmuslar..ben en iyisi sen birdaha yapinca size geleyim:)) sevgiler..

kış güneşi dedi ki...

Küçük pideçikler olmuş canım enfes eline sağlık

Adsız dedi ki...

poğaçanın her türü bizde çok sevilir..ellerinize sağlık çok iştah açıcı görünüyor:)

Fincan Teyze dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor...
ellerinize sağlık...

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

Poaça harika gözüküyor ellerinize sağlık..
Kabartma tozuna soda denildiğinide ilk defa duydum bende :)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Merhaba ..Nasılda denk gelmedim blogunuza bu zamana kadar.Elinize sağlık çok güzel görünüyor.
sevgiyle kalın

durutarifler dedi ki...

Ferkayım ağzı açık açık pek bir güzel olmuşlar
Ellerine sağlık arkadaşım
Sevgiler

Fatosca Tadlar dedi ki...

Ablacım harika olmuşlar, Pide gibi bayıldım şekillerine :))) Hafta sonu kahvaltısına yapsam mı ki:)))))
Ellerine sağlık, sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis olmuslar, bende bir pogaca sever olarak bir tane aldim,
sevgiler....

İnci Yemek dedi ki...

Bu poğaça tam bana göreymiş ferkay'cığım:)enfes gözüküyor ellerine sağlık canım.Listeme aldım
mutlaka deneyeceğim canım.
Öperim seni,mutlu pazarlar...

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık iştah açıcı olmuşlar

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerinize sağlık mayalı sandım
pofidik kabarmışlar
sevgiler

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

evime gidince bol bol yapacağım bir tarif bol bol yenir bizde de :) süper görünüyor ablacım ellerine sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails