24 Şubat 2013 Pazar

KREPLİ YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK

Evde un varsa ani misafirler ne yapsam diye düşünmem. Kreplerimde öyle bir durumda aniden geliyoruz diyen misafirlerim içindi. Herzaman buzluğumda mutlaka haşlanmış yeşil mercimek ve mantar bulunur. Bu durumda bana sadece krep yapmak düşer ve güzel bir börekle misafirlerimi ağırlamış olurum..






MALZEMELER:
2 su bard. un
2 su bard süt
1 yumurta
tuz

İÇ MALZEMESİ:
1,5 su bard. mantar (doğranmış suyu çektirilmiş)
1 orta boy soğan
haşlanmış yeşil mercimek
sıvıyağ
karabiber
tuz

ÜZERİ İÇİN
Kaşar rende

YAPILIŞI:
Öncelikle kreplerimizi hazırlayalım, malzemeyi çırparak çok az yağlanmış krep tavasında kreplerimizi pişirelim.
Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda biraz soldurup üzerine mantarları ve haşlanmış mercimekleri ilave edip kavuralım, karabiber ve tuzunu ilave edip soğumaya bırakalım.
Hazırladığımız krepler içine iç malzememizden koyarak sigara böreği gibi saralım ve fırın tepsimize sıralıyalım.
Üzerlerine rende kaşar serperek 180 derecede ısıtılmış fırında kaşarlar eriyene kadar pişirip sıcak servis yapalım.

16 yorum:

yildiz dedi ki...

Günaydin Feray´cigim...
Pazar Kahvaltilari icinde harika bir secim,ellerine saglik.
Mantari buzluga hic atmadim,ama yesil mercimegim benim de buzlukta hep hazir vardir.

ihlamurcum dedi ki...

Feraycım,bende krepe bayılıyorum v ehiç üşenmem,krep ölçümüz neredeyse aynıymış,az farkla.Zaten dikkat ettim,sizin ve bizim evin damak ölçüleri birbirine çok yakın. Bana bu krebin içi çok değişik geldi, kesinlikle denemeliyim,eline sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Feray'cım günaydın. Yeşil mercimekle mantarı birlikte hiç denemedim ve tadını merak ettim doğrusu ellerine sağlık. Sevgiler.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Çok güzel olmuş canım. Börek gibi fakat pratik .. Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık nefis olmuş öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Eline sağlık çok nefis olmuş eline sağlık canım:)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Krep,mantar,yeşil mercimek 3 lüsü,waww derim.
Hayır diyemeceğim lezzetler,ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Feray'cım mantar ve yeşil mercümekle krep denemek ne güzel bir fikir. Ellerine sağlık afiyet olsun..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ellerine sağlık Feraycım nefis bir börek görüyorıum sağlık dolu üstelik
başka yemeye gerek yok tek başına hem doyuru hem sağlıklı çok ta lezzetli olduğundan eminim canım

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ne kadar guzel bir tarif..insanin hic aklina gelmiyor ama iyiki bloglar var ne kadar cok sey ogreniyorum,ellerine saglik canim..

MAZES dedi ki...

bak şimdi,krep aşkımdır,börek niyetine olduğunda tam olur,ellerine sağılık canım,iyi fikir.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Yesil mercimegi oldum olasi severim…Böregi cöregi bilinir ama krepli niye olmasin..Fikir cok güzel..Eline saglik

Unknown dedi ki...

Benim nohutum ve fasülyem vardır ama hiç mercimek ve mantar koymadım dolaba:)
Hemen haşlanıp koymalı ve böyle nefiss börekler yapmalı:)
Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Mercimeği böreğe de çok yakıştırıyorum. :) Kreple denememiştim. Şimdi müsaadelerinizle sırada bu var. Ellerinize sağlık Feray hanım.

Unknown dedi ki...

Ablacım harika olmuş bu börek.
Krep ve mercimek nasıl yakışmıştır birbirine..
Ellerine,emeğine sağlık..
Öpüyorum seni :)

anne eli gibi dedi ki...

ben genelde ıspanaklısını yaparım o da nefis oluyor birde böyle denemeli eline sağlık ablacım..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails