27 Şubat 2013 Çarşamba

ŞEKERPARE













MALZEMELER:
 1pk margarin ( oda ısısında)
1 su bard pudra şekeri
4 yem kaş irmik
2 yem kaş hindistan cevizi
2 yumurta
4 su bard un (kontrollu)
1 pk vanilya
1 pk. kab. tozu

ŞERBETİ:
3 su bard şeker
4 su bard su
1/2 limon suyu

ÜZERİNE:
Fındık içi

YAPILIŞI:
Malzemeleri yoğurup yumuşak bir hamur yapalım. Küçük parçalar alarak yuvarlayalım. tapsimize sıralayalım.
Ortalarına birer adet fındık batıralım 175 derece pembeleşinceye kadar pişirelim.
Biz bu arada şerbeti pişirelim şeker ve suyu kaynatalım kaynamaya başladıktan 5 dk.sonra limon suyunu ilave ederek kısa bir süre daha kaynatalım ve  ılımaya bırakalım.
Şekerpare pişince fırından çıkaralım 3 dk kadar bekletelim ilk sıcaklığını atsın, ılımış şerbeti üzerine dökerek, tepsinin üzerini kapatalım şerbetini çeksin..



14 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Şekerpare en sevdiğim tatlılar arasında ve bu lezzet çok da kolay yapılıyor değilmi? Ellerinize sağlık. Benim içinde yiyin.

Unknown dedi ki...

Merhaba ben aranıza yeni katıldım.tatlı harika görünüyor.ellerinize sağlık.bende beklerim sevgiler.

günlük yaşamım dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞŞ

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Benim sıkıştığım anda kurtarıcı tatlımdır :)
NE güzelde görünüyor,ellerine sağlık ablacım.

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık epeyidir yapmadığımı fark ettim,sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severek yerim canım.çokta güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Eline sağlık nefis olmuş:) sevgiler

Unknown dedi ki...

merhabalar feraycığım
şekerpareye bayılırım senin elinden de ne güzel kızarmış maşallah
afiyet bal olsun tatlım
Allah'a emanet ol kal sağlıcakla...

Unknown dedi ki...

kızım hayatıma girdikten sonar tatlı yemeye başlayan ben şekerpare tatlısı en çok sevdiklerim arasında gelmeye başladı hatta o kadarki; antakyalı olmama ragmen künefenin önüne geçti benim için ellerine sağlık ablacım.

kış güneşi dedi ki...

şekerpare görünce hep bayramlar aklıma gelir çok güzel olmuş canım yumuşaçık eline sağlık

Unknown dedi ki...

En sevdiğim şerbetli tatlılardan biridir ellerine sağlık Feray:)

MAZES dedi ki...

şeker pare duydukça aklıma gelir yıllar önce bir akraba yapmıştı ,tam tarifini vermek istemedi ( onun olsun),bana un ve margarin yoğur ,avuç içi bastır fırında pişir ,bu tatlıyı duyduğumda hem bu akraba gelir aklıma ,kesin blog açma şansı olsaydı yanlış tarifler verirdi ve siz beceriksiz ,yapamazsın yazardı.Ellerine sağılık canım,muhteşem olmuşlar.

hdidem95 dedi ki...

ev yapımı gibiside yok ablacım afiyetler olsun ellerine sağlık sevgiler
www.hadisofraya.com

vişnap dedi ki...

Canım bir kaç gündür yoktum geldim ki sen ne güzel lezzetler yapmışsın mutfağında çok severim ellerine sağlık sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails