16 Mayıs 2012 Çarşamba

PÜRELİ TAVUK

Yok ben artık tembelleştim iyice ne bloguma ne de sizlere uğrayabiliyorum. Bu aralar çok yoğun geçti, geçen hafta oğluşlarım geldi,  meğerse evde sakin sakin oturmaya ne kadar alışmışım bir geldiler evde düzen bozuldu, yemek saatleri değişti büyük oğlum 12 senedir Kıbrıs ta yaşıyordu özlediği yemeklerin listesini hazırlamış tabi ki hayır şimdi olmaz diyemiyorsun. Bu arada yavaş yavaş kış hazırlıklarına da başladım. İlk önce yapılan malum yaprak salamura bir yandan yapraklarla uğraş, tabii hazırda taze yaprak varken sarma sar. Zaten 5 gün kaldılar hiç birşey anlamadan geldiler gittiler.
Bu arada ev değiştirecekler ben yazlığa gitmeye hazırlanırken bir de ev işi çıktı, şimdi önce onları yerleştirip sonra oradan yazlığa geçeceğiz. Şu bir haftayı hazırlıkla geçirip İzmire gideceğiz ve onları yerleştirdikten sonra ay sonunda da yazlığa gideceğiz.
Off amma çok konuştum ama ne yapayım geçen günlerin acısını çıkarıyorum,sanırım bir dahaki tarifimi ancak haziranda yayınlayabilirim. Ama bu arada fırsat buldukça ziyaretinize gelmeye çalışacağım. Yine de gelemezsemde kusuruma bakmayın.






MALZEMELER:
1 bütün tavuk
1 kg patates
tuz, karabiber
1-2 defne yaprağı
1 su bard. kaşar peyniri
2 yem.kaş. tereyağı

YAPILIŞI:
Tavuğu yıkayıp yağlarını temizleyelim.
Düdüklü tencereye su, tuz, karabiber, defne yaprakları ve tavuğu koyup iyice haşlayalım.
Soğuyunce didikleyelim.
Patatesleri haşlayıp püre haline getirelim.
Bir tencereye tereyağını koyup püreyi ilave edelim. Tuz, süt, ekleyerek karıştıralım ve ocaktan alalım.
Kaşarın yarısını ekleyip iyice karıştıralım.
Fırınımızı 200 dereceye ayarlayalım.
Fırın kabımıza didiklenmiş tavuk etlerini yayalım, patates püresini üzerine dökelim ve düzeltelim.
Üzerine kalan kaşarımızı serpelim üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. 


37 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacım gözün aydın.Püreli tavuğu çok sık yaparım ellerine sağlık sevgiler.

*mehtap dedi ki...

gözün aydın,çocuklarla evler şenleniyor gerçekten,anneler koştursun dursun:)Şimdiden ev işlerinde kolaylıklar diliyorum,tavukta harika görünüyor eline sağlık Ferkaycım..

Unknown dedi ki...

telaşlıdır mutlaka ama keyiflidir de bir okadar. aile toplanınca güzel olur herşey. işlerinde kolaylıklar dilerim feraycığım sevgiler gönderiyorum ve tavuk için de muhteşem diyorum :)

Mutfak Dili dedi ki...

Ablacim desene yogun ve yorucu gunler siz bekliyor.
Kolaylik diliyorum..
Eline saglik olsun harika lezzet icin.
Sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş canım.bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Allah kolaylık versin canım, epey yoğunsun. Ama o yoğunlukta böyle nefis lezzetler ortaya çıkarmayı da ihmal etmiyorsun. Nefis bir tarif. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ferkay ablacığım,
Ellerinize sağlık, püreli tavuk nefis görünüyor.
Bu tarz fırın yemeklerini çok severek yapıyorum, İnşallah bu tarifi de deneyeceğim.
Evlatlar gelince bütün düzen onlara göre ayarlanıyor.
Benim oğlumda şehir dışında çalışıyor, geldiği zaman en sevdiği yemekleri yapmak için hemen bir liste hazırlıyorum.
Bu arada;
Çocukların ev değiştirme işi derken epey bir işiniz var, şimdiden kolay gelsin.

hdidem95 dedi ki...

mmmm nefis görünüyor ablam ellerine sağlık afiyetler olsun öpüyorum kocaman sevgiler

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık demek istiyorum,aynı anda kolay gelsin ve giçmiş olsun demek istiyorum,hepsi beraber ,seninkiler iyi ki liste yapmışlar.ben kızımı şubatın başında beri görmüyorum,telefonu icat eder cennette yatsın ,bir de temuzda seminar çıkarmak istiyorlar ,ah,ah ben bu müdürü salçlarını mu yolayım,napayım.

Erguvan Vakti dedi ki...

Önce gözün aydın ve Allah kavuştursun diyeyim,sonra kış hazırlıkları ve taşınma işleri için kolaylıklar dileyeyim.
Bu yoğunlukta lezzetli ve şık bir yemek hazırlamışsın,ellerine sağlık.
Sevgilerimle:)

pembe kekik dedi ki...

Tatlı telaş bunlar.Ne güzel hasret gideriyorsun.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Feraycım; blogger toplantısıydı, şu-bu derken kimselere uğrayamadım bu aralar, kusura bakmayın n'olur. Bu yaptığın muhteşem bişey ama.. Ben böyle patatesli veya beşamelli tavuk olaylarına bitiyorum:)) Ellerine sağlık canım arkadaşım benim..

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bu yovunluklarda hic bitmiyor, benimde minik var nefes aldirmiyor hic :)
pureli tavuk cok guzel gorunuyor, canim istedi yarin yapsammi ne :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

güzel ablamın ellerine sağlık harika bir lezzet tepsisi ile alsam:))))))

Hayatın Tatları dedi ki...

Ooo bu kadar işin misafirin arasında bir de kayıt girmişsin maşallah sana feray ablajım. Gözün aydın deyip allah kavuştursunla devam edeyim :) Biz seni burda bekliyoruz yaz geliyor artık yavaş yavaş bloggerlarda tatil havası eser zaten...öptüm seni.

ilhan dedi ki...

Belli ki çok lezzetli olmuş. Püre ve tavuk müthiş ikili olmuşlar. Ellerinize sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Harika bir öneri olmuş, nasıl aklıma gelmemiş.Ellerine sağlık,FERAYCIM.

siyah kuğu dedi ki...

Gözün aydın,
ve
ALLAH kavuştursun,
ellerine sağlık canım,
dur ben yarın baka baka yapacağım bu yemeği:) kopya sağlam:) benim yemeğimde güzel olur umarım :) sevgiler...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

çocuklar büyüyünce telaşeleri de büyüyor derler :)

püreli tavukta harika görünüyor feray ablacığım ellerine emeklerine sağlık.

sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

allah kolaylık versin sana,püreli tavuk nefis görünüyor eline sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

Canim gözün aydin ogluslarin gelmis sana biraz isler cikmis ama sen onlar icin seve seve yaprsin
tembellik konusunda yalniz degilsin ben cok yogun degilim ama nette saatlerce kalmak istemiyorum
misafire yakisan nefis bir yemek olmus ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

Kolay gelsin Feraycigim... Bunlar güzel telaslar.... Yazlik demisken, neredesin sen....?? Ben her mutlak gelirim Izmir`e ve Karaburun`a... Yakinsak belki görüsebiliriz.... Sevgilerimle, ellerine saglik...:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Merhaba
ben tavuğu çok sevmem ama böyel güzelmiş,bu şekilde çeşnilendirilince yiyebiliyorum yoksa ben aradığım bir lezzet değil:-)
ellerine sağlık,teşekkürler.

SeneminYemekleri dedi ki...

unuttuğumuz tariflerden biri daha. Bende çok oldu yapmayalı görünce aklıma geldi. Canım ellerine sağlık. e kısa zamanda yapalım bakalım senin usulde

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Gösün aydın ogluşların gelmiş benimde kızım geldi dün siirt kurtalandan insan çocukları gelince bir başka oluyo ben kızımın sevdigi ev yemeklrini yapıcam listeesini aldım . Ellerine saglık püreli tavuk lezzetli güzel gözüküyo sizlere afiyet olsun canım

neslice tarifler dedi ki...

Valla hiç uğramaz oldun Ferayım. Oğulların gelince bizim pabuçlar damda. Püreli tavuk harika görünse de sitem etmeden duramadım :)

durutarifler dedi ki...

Tam bir bomba olmuş bu benim için.
Bayıldım bayıldım
Ellerine sağlık
İyi haftalar

marifet ellerimizde dedi ki...

OOO HEM TAVUK HEM PÜRE..YEMEDE YAT YANINDA:)ELLERINE SAGLIK.....

sibelyalcincom dedi ki...

Tarifi görünce uzun zamandır yapmadığımı farkettim:)ellerinize sağlık

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Seni çokk iyi anlıyorum canım.Ben de ne bloğa ne sizlere uğrayamıyorum.
Çocukların gelişi koşuşturmaca yorgunluk bir o kadar da mutluluk getiriyor.
Haziranda ve temmuzda da bende ayni tatlı telaşeler var:)
Büyük oğlum ve kardeşim ailece gelecekler:)
Bu arada püreli tavuk nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Taşınma işlerinde kolaylıklar diliyor.Sevgilerimi yolluyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Size kolay gelsin tasinma isinde ..ellerinize saglik..nefis gozukuyor..sevgiler

aslı dedi ki...

Gözün aydın arkadaşım. ne güzel evini şenlenmiştir birden bire. Eee, anne yemekleri başka olur, kimbilir nasıl özlemiştir senin sevgiyle yaptığın yemeklerini.
Ellerine sağlık olsun, çok çok da kolay gelsin...
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Canım benim ilgin için teşekkür ederim.
Ameliyat çok zor geçti ve bir daha olmam gerekiyor.Şu anda çok ağrılarım var ve çenemin ve dudaklarımın sol tarafının hissetmiyorum,uyuşuk..
Ne olucak hiç bilmiyorum,ağlamaktan ve dua etmekten başka birşey gelmiyor elimden..:((

sare dedi ki...

Feraycım, ne güzel koşuşturmalar var etrafında... Sağlık, afiyet içinde yaparsın inşallah.
Püreli yavuk da bir harika olmuş, ellerine sağlık, sevgiler.
Kolaylıklar dilerim, sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Tavuk nefis olmuş görüntüsü de süper ellerine sağlık canım. Güzel koşuşturmalarında kolaylıklar dilerim.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

kışın uzun sürmesi hepimizde bir rehavet havası getirdi.....yinede hep enerji hep aydınlık günler dilerim

general klima servisi dedi ki...

açıktıkça sizin yemek resimlerinize bakıyorum :) ama gerçekten çok leziz görünüyorlar :) afiyet olsun size

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails