19 Mayıs 2008 Pazartesi

AVCI BÖREĞİ

Çok sevdiğim bir börekdir. Çok da güzel oluyor. Önceden hazırlayıp dondurucuda bekletebilirsiniz.



MALZEMELER:

3 ad. yufka
3 ad. yumurta akı
300 gr kıyma
3 ad. orta boy soğan
1 çay bard. ince bulgur
1 çay bard.dövülmüş ceviz irili olsun
tuz karabiber
1 çay bard sıcak su
1 ad. yumurta
galeta unu

YAPILIŞI:

Soğanları yemeklik doğrayalım ve kıymayla kavuralım. Üzerine bulgur ve suyunu ilave edip kapağı kapatalım. ocağın altını da kapatalım. Bulgurlar kabarsın diye 15 dakika
kadar dinlendirelim. Cevizini ve baharatını ilave edelim.
Yumurta beyazlarımızı bir kapta iyice çırpalım.
Yufkayı yayalım 12 ye bölelim, yumurta akı sürelim harcımızı koyup genişçe rulo yapalım.
Daha sonra hazırladığımız börekleri çırptığımız yumurtaya patırıp galeta ununa buluyalım.
Ben genelde kızartma yapmadığım için 200 derece fırında kızarıncaya kadar pişirdim.
Siz hangisi kolay gelirse öyle yapın.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık ablacım superr olmus.. heme boyle dondurucuda saklanan seylere bayılıyorum:)
acıl mısafırler ıcın ıdeal..
afıyet olsun sıze..
cok opuyorum, ıyı haftalar dılıyorum..

http://fatostuncay.blogcu.com/

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşım,böreğin çok güzel olmuş.ellerine sağlık.ben bu böreği çok severim ama adını çin böreği sanıyordum da.allarine sağlık

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görunuyor cıtır cıtır. sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

Börekler galeta unuyla citir citir olmustur,buzlukta hazir olunca aniden gelen misafirler icin imdadimiza yetiysiyor,ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

ellerine saglik ablacim yine çok guzel bir borek tarifi,afiyet olsun sizlere,optum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok nefisss görünüyor...
Görüşmek üzere..
Sevgilerimle.......

resimli yemek tarifleri dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails