23 Mayıs 2013 Perşembe

ANKARA SİMİDİ

Arayı epeyce açtım ama rahatsızlığımdan bahsetmiştim, biraz daha iyiyim. yarın kontrolum var inşallah iyi sonuç alırım.
Tabi bu arada tarif de ekleyemedim, 
Simidi çok severim önceleri çok zor sanırdım yapmasını, bu kadar severken kendim yapayım dedim, çok da iyi yapmışım. Çok güzel oldu. Tabi bunu yeni yapmadım arşivde bekliyordu.
Denemek isterseniz..



MALZEMELER:
1 kg un
1 çay kaşığı kuru maya ( 5 gr)
3 tatlı kaşığı tuz

Simidi batırmak için:
üzüm pekmezi
su 
Susam

YAPILIŞI:
Unu, tuz ve mayayı kaba koyup ılık su ile sertçe bir hamur yapıp 15-20 dk yoğuralım.
Hamuru 1 saat mayalandıralım. Hamuru 10-12 parçaya bölelim.
Yuvarlak cubuklar yapıp birleştirelim, elimizi halkanın içine koyup avcumuzla ek yerini iyice yuvarlayalım ki açılmasın.
Bir kasenin içinde eşit oranda pekmezle suyu karıştıralım, ayrı bir yayvan ve büyükçe bir tabağın içine susamı koyaım.
Yuvarladığımız simitleri önce pekmezli suda 2-3 dk bekletip sonra susama bulayalım. 
Tepsiye dizip  220 derecede 10-12 dk pişirelim, bu aşamada dikkatli olmak gerekiyor simitler çok çabuk pişiyor ve çok pişerse sert oluyor.

Turboda 10 dk yeter gibi

23 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

tekrar geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.simit efis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Ablacim acil siflar diliyorum. Rabbim saglik afiyet versin insallah..
Eline saglik olsun.. Cok severim simidi.. Bende yapiyorum evde artik..
Harika gozukuyorlar masallah.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Aynen Ankara simidi olmuş. ellerinize sağlık. Sağlık haberlerinizi bekliyoruz. Geçmişler olsun.

Unknown dedi ki...

Yarın güzel sağlık haberlerinle burada olursun inşallah. Simit harika duruyor. Gece yarısı olmasa bir dilim peynir eşliğinde yemek üzere en yakın fırına gidecektim:) Ellerine sağlık. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ablacım hayırlı sonuçlar olsun inşallah simit nefis ellerine sağlık
öpüyorum...

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ELLERINE SAGLIK
:d
NACIZANE BIR ONERIDE BULUNMAK SITYORUM
KUSURA BAKMASSAN
ALTTAKI PUANTIYELI
KISIM GÖZÜ COK YORUYOR ARKA PLAN
AKLINDA BULUNSUN CEKILSIM VAR BEKLERIM

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim simit istedi yine:)) ellerine saglik diyorum

pembe kekik dedi ki...

Geçmiş olsun Feray'cım. En kısa sürede sağlığına kavuşmanı dilerim.Bu arada simit de çok güzel olmuş. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım,Allah şifa versin inşAllah:(
Off çayın yanında çok severim.Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun ablacım...Eline sağlık simit nefis olmuş:) sevgiler

Renkli Dünyam dedi ki...

Feray Hanım,
Büyük geçmiş olsun,hayatta en önemli şey sağlığımız dikkat etmek gerekir.Ankara simitin nefis görünüyor ne güzel çıtır,çıtır.Ellerinize sağlık canım.Sevgiler.

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Ne güzel olmuş çıtır çıtır :)Ellerinize sağlık

vişnap dedi ki...

Canımm çok geçmiş olsun acil şifalar Simitlerin çok güzel olmuşlar çıtır çıtır bol susamlı tam kahvaltılık vallahi ellerine sağlık sevgilerimle..

MAZES dedi ki...

manzara süpeeeeer,ellerine sağılık canım.

Mutfaknotlari dedi ki...

feraycım ellerine sağlık smitler nefiss
sen rahatsızlığından bahsetmiştin uzun züredir yoksun iyimisin

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
Oncelikle gecmis olsun.
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri

yemek tarifleri dedi ki...

Geçmiş olsun.

Çok güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık. :)

Unknown dedi ki...

Geçmişler olsun ablacım acil şifalar...
simitler harika görünüyorlar hazırlardan farkı yok fazlası var :)

Adsız dedi ki...

I'm excited to uncover this website. I need to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely liked every bit of it and I have you saved to fav to look at new information on your site.

Also visit my weblog; special compilation

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Haklısın Feraycım; biraz fazla kaçarsa pişmesi, hemen sertleşir. Aslında "daha pişmemiş" dediğimiz bir yumuşaklıktayken çıkarırsak tam oluyor, çünkü çıktıktan sonra da sıcaklığın etkisiyle bir süre daha için için pişiyor ve kıvamını buluyor. Ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Gecmis olsun arkadasim, umarim rahatsizligini atlatmissindir. Simitler harika görünüyor.
nesrin
www.hafifmutfak.com

Mutfak Havlusu dedi ki...

çıtır çıtır simitler
birde üçgen peynir olsa mis gibi
:-)
ellerinize sağlık,hayırlı ramazanlar.

Fincan Teyze dedi ki...

çok güzel görünüyor ben de deneyeceğim ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails