3 Nisan 2013 Çarşamba

HASAN PAŞA KÖFTESİ


Bir süre buralarda olamayacağım arkadaşlar. Yazlıktaki durumdan daha önce bahsetmiştim size, bahar geldi.
Bu hesapta olmayan tadilatında zamanı geldi, bizi bekleyen durumun kötü olduğunu biliyorum ama ne kadar süreceğini bilmiyorum. İnşallah kısa sürer. Bu süre içinde sizlerden uzak kalacağım, ziyaretinize gelemeyeceğim ama dönünce telafi edeceğim. Blogumu ziyaret eden yorum bırakan tüm arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim..




MALZEMELER:
400 gr kıyma
3 dilim ekmek içi
1 yumurta sarısı
1 ad. orta boy soğan
 tuz
 karabiber

PÜRESİ İÇİN:
5 orta boy patates (haşlanmış)
1/2 su bard süt
50 gr kaşar rendesi
tuz

diğer malzemeler:
1/2 bardak haşlanmış bezelye
1 ad. havuç
1 yemek kaşığı domates püresi
su
tuz

ÜZERİ İÇİN:
Kaşar rendesi

SOS MALZEMESİ:
1/2 yem. kaşığı. salça
1/2 su bard. su

YAPILIŞI:
Kıyma malzemelerini bir kaba alarak iyice yoğuralım. Buz dolabında 1 saat dinlendirelim. Yumurta büyüklüğünde parçalar alarak elimizle yuvarlak şekil verip iç kısmını oyarak köftelere kase şekli verelim.
Köfteleri yağlanmış fırın kabına dizerek 200 derecede hafifçe kızarana dek pişirelim. Bu arada püreyi için sıcak patatesleri ezelim içine süt ve kaşar rendesi, tuz ekleyip karıştıralım.
Ben ayrıca anneme patates yasak olduğu için havucu kavurup domates püresi, bezelyeleri ve yeterince su ilave ederek pişirerek ayrı bir iç hazırladım.
Fırından aldığımız köftelerin bir ksmına patates püresi, bir kısmına da diğer iç malzemeyi dolduralım.
Salçayı 1-1,5 bard. sıcak su ile inceltip fırın kabının kenarından boşaltalım. Köftelerimizin üzerine kaşar rendesi serperek 200 derece fırında kaşarlar eriyene kadar pişirelim. Fazla pişirmeyelim ki köfteler kurumasın..












38 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Feray, ben blog dünyasında çok yeniyim. Ancak öyle sıcacık dostluklar kurulmuş ki burada, birkaç gün bile olmayanı aramamak mümkün değil.:) İşleriniz yolunda gitsin ve bir an önce aramıza dön. Sevgiyle kal. Bu arada, et ile fazla aram olmamasına rağmen, görüntü çok etkileyici ki:) Bugün "Olsa da yesek" diye ikinci söylenişim.:) Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çook sevdiğim lezzetlerden,garnitürlü denememiştim ama ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Ablacım kolaylıklar dilerim.Köften nefis olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık Feraycım. Ben çok severim bu tarz köfteleri. Muhteşem görünüyor. Yazlık işi çok zor. bir yeri yaptırıyorsun. sonra başka bir yer çıkıyor. Allah kolaylıklar versin.:)) Görüşmek üzere..

vişnap dedi ki...

Feraycığım şimdiden çok kolay gelsin .Dönüşünü özlemle bekleyeceğiz canım Hasanpaşa köften de harika güzel olmuş ellerine sağlık olsun.

Unknown dedi ki...

Kolay gelsin bir an önce aramıza dönmenizi diliyorum sizi özlicez.Köfteniz çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık sevgiler:))

mutfagabuyrun dedi ki...

en kısa sürede dönmen dileğiyle canım.köfte harika.ellerine sağlık.sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Cok cok kolay gelsin Ablacim.
Insallah kolayca bitsin tadilat.
Eline saglik olsunn .. Harika bir lezzet bu cok severim..

pembe kekik dedi ki...

Feray'cım ellerine sağlık nefis görünüyor. Sana kolay gelsin diyeyim bir an önce dön. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım çok çok kolay gelsin.
En sevdiğim köftedir hasan paşa çok ama çoks everim.
Ellerine sağlık.

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Feraycığım sana koalylıklar diliyorum canımm..Tadilat işi zor iş..İşlerini bir an evvel halledip gelmeni sabırsızlıkla bekleyeceğiz canım..Köfteler diğer tariflerinde olduğu gibi muhteşem görünüyorlar ellerine sağlık canım..Sevgiler..

anne eli gibi dedi ki...

en sevdiğim köftelerden biridir,eline sağlık ablacım..

Adsız dedi ki...

Feray cığım, tadilat kelimesi bile tüylerimi diken diken etmeye yetiyor; Allah kolaylık versin. Bu arada köfteler şahane ellerine sağlık :)

MAZES dedi ki...

ah canım,kadınların düşmanı bu ustalar,kolay gelsin ve sabır dilerim canım.Köfteler ise süper,fırında yemekler daha da lezzetli oluyorlar,ellerine sağılık ve yeniden kolay gelsin.

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Feraycım yine hamaratlığın üzerinde..Maşallah :)Çok güzel görünüyor..

Unknown dedi ki...

DENEMEK İSTEDİĞİM TARİFLERDEN BİRİYDİ ELİNE SAĞLIK ABLA DENERİM ARTIK İNŞALLAH.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kolay gelsin arkadaşım bilirim bahar gelince hazırlık başlar ben de dün yazlığa geldim aynı durumda sayılırız :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ablacım günaydın.
çok severim lezzetli mmmm aldım
eline sağlık:)

ilhan dedi ki...

İşlerinide kolaylıklar ve bol şans diliyorum. Hasanpaşa köftesinin görüntüsü de nefis. Mutlaka tadı da öyledir. Ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Canim kolayliklar dilerim biraz ugrasirsiniz ama sonunda misler gibi olur yazliginiz
En sevdigim köftedir misafirlerede pilavla zengin bir yemek oluyor ellerine saglik Feraycim

çeşnici Handan dedi ki...

İşlerinde kolaylıklar dilerim canım. Umarım herşey istediğin gibi olur. Köften çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

MAZES dedi ki...

canım,güzel hafta dilerim,umarım tadilat kolay geçer.

Unknown dedi ki...

feray hanımcığım....ellerine sağlık...süper bir fikir verdin...dün köfte yapmıştım ..şimdi hemen kalkıp onları bu şekile dönüştürüyorum...ayy ne güzel blog arkadaşlarım var benim...kocaman sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim ben geldim sen kactin:)) Tadilat islerinde kolayliklar olsun sevgiyle kal canim..

Unknown dedi ki...

canım kolay gelsin tadilat işi çok zordur eline sağlık köfteler de nefis olmuş:)sevgiler

sibelyalcincom dedi ki...

Ben çok severim ellerinize sağlık:)

Hatice dedi ki...

Allah kolaylıklar versin. Bu köfteler oğlumun favorisi, ellerine sağlık, sevgiler...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Siiz merak edip bakmaya gelmiştim neyse işleriniz varmış aman öyle olsun. Kolay gelsin. tARİF İÇİNDE ELLERİNİZE SAĞLIK. AŞAĞILARADA BAKTIM GÜL TATLISINA BAYILDIM. 3-2-1 POĞAÇAYIDA BEN DAHA ÖNCE YAZARLIK YAPTIĞIM SİTEYE YAZMIŞTIM. AMA KENDİ BLOĞUMDA YOK:))

Fatosca Tadlar dedi ki...

Feray ablacım, öncelikle kolaylıklar diliyorum. Kendini çok fazla özletme ama:))) Bu köfte benim ve kızımın favorilerimden. Çok seviyoruz.
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Öpüyorum seni kocaman.
Görüşmek dileğiyle...
Sevgiler ablacım :)

*mehtap dedi ki...

ferkaycım ben yorum bırakana kadar senin işler kolaylanmıştır umarım:)) sevgiler..

sare dedi ki...

Feraycım, inşallah biraz kolaylaşmıştır işleriniz bazen böyle beklenmedik süprizler oluyor.
Güzel yemeklerinizi ve yazılarınızı özledik.
Hasanpaşa köfte muhteşem bir lezzet, ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Dışarılarda yediğimi hatırlıyorum bu köfteyi Feraycım, bayılmıştım.. ama hiç yapmadım. Deneyebilirim, sağol:) Ellerine sağlık canım, tadilatın iyi geçiyordu, geçmiştir umarım. Hayırlı olsun..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ayni durumlar bizde de var.Usta beklemedeyiz:(
İşlerinin hallolup bir an önce dönmen dileklerimle kolaylıklar diliyorum canım.
Köfteye gelince şık sunumuyla nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...






ihlamurcum dedi ki...

Sizi özledik ama nerelerdeniz? Sevgilerle.

vişnap dedi ki...

Ferkaycımmm nasıl kolayladın mı işlerini özledik seni.Hayırlısı ile bitirmen dileği ile günlerin kolaylıklarla geçsin canımm

pasta köşesi dedi ki...

allah ayrdımcın olsun ablacım kolaylıklar diliyorumm :) ellerine sağlık bayıldığım bir lezzet :)
mutlu hafta sonları ...

hdidem95 dedi ki...

özledik valla ablacım öpüyorum sevgiler
www.hadisofraya.com

Iglika dedi ki...

Interesting preposition,cute blog, congratulations!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails