1 Nisan 2013 Pazartesi

ÇİKOLATALI GÜL TATLISI








MALZEMELER:
120 gr margarin
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
1/2 bard yoğurt
1 yumurta
1 çorba kaşığı elma sirkesi
1 su bard irmik
1/2 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
1 tutam tuz
3,5- 4 su bard un

İÇİNE
1/2 paket bitter çikolata

ŞERBETİ İÇİN:
3 su bard su
2,5 su bard. şeker
4-5 damla limon suyu

Damla çikolata
İnci şeker

Öncelikle tenceremize şeker ve suyu ilave edip kaynamaya başladıktan sonra 10 dk.kadar kısık ateşte kaynatalım ve limon suyumuzu ilave ederek 2 dk daha kaynatalım ve şerbetimizi soğumaya bırakalım.

YAPILIŞI:
Çikolatayı benmari usulü eritelim.
Kabımıza margarin, sıvıyağ, yoğurt, yumurta ve sirkeyi ilave edip iyice  karıştıralım. Karışıma diğer malzemeleri ve kontrollü olarak unu ilave edelim ve yoğuralım.
Hamuru 3 parçaya bölerek 2-3 mm kalınlığında aç. Çay bard ile kes. 5 parçayı uç uça birleştirip yuvarlakların uçlarına doğru çikolata sürüp yuvarlayalım.
Ortasından kesip  tepsiye dizelim.Ortalarına birer adet damla çikolata koyalım.
180 derecede pembeleşinceye kadar pişirelim. 
İlk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerine inci şekerleri koyup şerbeti kepçe ile güllerin üzerine dökelim. Üzerini örterek şerbetini çektirelim.




24 yorum:

Unknown dedi ki...

Bugünkü tatlılar beni benden aldılar.:) Yiyemiyorum ama seyretmesi bile güzel. Eline ve emeğine sağlık Feraycığım.:)

Unknown dedi ki...

Çok nefis olmuş eline sağlık canımm:))

Delicias Baruz dedi ki...

Qué bonita y exquisita. Un abrazo, Clara.

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

çok severim çikolatalısını hiç denememiştim süper görünüyor :)

sibelyalcincom dedi ki...

Çikolata ile farklı bir lezzet olmuştur ellerinize sağlık

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

ohh ohh mis :)Şimdi olsa iyiydi çayın yanına :)Ellerine sağlık canım

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

Harika olmus.... emeklerine saglik ablacigim....

Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık bir tane aldım sevgiler.

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık Feraycım.. Çok lezzetli bir tatlı. Çikolatada çok yakışmış. Afiyetle.. Sevgiler..

ilhan dedi ki...

Gene inanılmaz tatlı paylaşımları her yerde. hem de bu saatte. Hem de rejim diye sürünürken. Bir yerede okumuştum bir şeye çok imrenerek bakmayın , baktığınız şeyin kalorisinin bir kısmını alırsınız diyordu.:)) Ellerinize sağlık.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

arkadaşımın eline sağlık harika bir fikir çikolatalı yapmak :)çoook beğendim :)
sevgiler selamlar

vişnap dedi ki...

Feraycığım ellerine sağlık gül tatlıların adeta tablo gibi duruyorlar çikolatalıda nefis olmuşlar afiyetle canım sevgilerimle

Renkli Dünyam dedi ki...

Çok güzel ve değişik bir tatlı.Ellerinize sağlık feray hanım.Sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Hep imrendiğim ama henüz denemediğim bir tarif Feraycım.Bende ilk fırsatta yapacağım,eline sağlık.

MAZES dedi ki...

yakında şuruplu tatlılar sezonu bitecek,yapmak lazım,o görüntü süper olmuş,ellerine sağılık canım.

Unknown dedi ki...

Ablacım brokoli taslakta kalmış:)))Ya
kında yayında taviye ederim sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

hem tatlı hem çikolatalı off diyorum yaniii yeme de yanında yat
ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

hem tatlı hem çikolatalı off diyorum yaniii yeme de yanında yat
ellerine sağlık

bırtutamkekik dedi ki...

ablacımm öncelikle sayfanın yeni haline bayıldım..
çook hoş olmuş çookk..:)
tatlına diyecek biir söz bulamadım ki..
görsell şölenn tamamı ile..
ellerine sağlık ablacım..
öperim..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Ablacım çok güzel demet demet harikasın eline sağlık:)))

pembe kekik dedi ki...

Çok ama çok güzel olmuş Feray'cım. Ellerine sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

canım cok ama cok guzel lezzetlı bır tatlı ellerıne sağlık nefıs gorunuyor

May gat dedi ki...

eline sağlık ablacim çok teşekkürler.

oktay usta yemek tarifleri
pratik yemek tarif

LeylaK dedi ki...

bu böyle kıyır kıyır oluyo ya çok seviyorum :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails