9 Nisan 2009 Perşembe

ELMALI RULO

Her zaman söylerim ben elmalı tatları çok severim. Ama çok sık yapmam çünkü evde benden başka seven yok. Ben de beraber yiyebileceğim kişiler olunca ancak yapabiliyorum.
İşte böyle bir bahaneyle yine yaptım. Bunu herkez biliyor ama yinede tarifini vereyim.

HAMURU İÇİN:

125 gr margarin
1/2 çay bard. z.yağı
1.5 çay bard yoğurt
1 çay bard. pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un

İÇİ İÇİN:

1 çay fincanı toz şeker
1 çay fincanı dövülmüş ceviz
1/2 paket tarçın
4 adet ekşi elma


Önce iç malzemesini hazırlıyoruz. Elmaları soyup rendeliyoruz şekerini ilave edip marmelat yapıyoruz. Tarçın ve cevizini ilave edip soğumaya bırakıyoruz.

Un hariç bütün malzemeleri karıştırıyoruz unu yavaş yavaş ilave edip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
Hamuru 4-5 parçaya ayırıp bezeleri 1/2 saat dolapta bekletiyoruz.
Merdane ile bezeleri 1/2 cm açıp 8 e bölüyoruz, geniş kenarına elmalı içi koyup rulo yapıyoruz.
Tepsiye dizip 175 derece ısıda pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Pudra şekeri serpip servis yapıyoruz.

24 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

oohhh annecimde nede güzel yapar bunu ellerinizie salık afiyetler olsun.

gülizar dedi ki...

Ellerine sağlık feray abla bende pek severim elmalı ruloyu özellikleri akşamları çayla süper oluyor.Sevgilerimle....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK FERAYCIĞIM,
AFİYETLER OLSUN..
BENDE ÇOK SEVERİM ELMALI LEZZETLERİ DEDİĞİN GİBİİ.
ÇOK SEVGİLER CANIM.

egeli dedi ki...

AYYY BENDE BAYILIRIM BU RULOLARA,İYİKİ YAPMIŞSIN ,ELİNE SAĞLIK FERAY ABLACIM.

lezzet sefasi dedi ki...

Elmali tatlilari kadinla rdaha cok seviyor saniirm.
siz bana haber verin ben eslik ederim size.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

En sevdiğim kurabiye çeşididir. Böylesi bir tarif herkesin arşivinde bulunmalı, elinize sağlık.

SOFRAM dedi ki...

Feray'cığım ziyaretlerin için çok teşekkür ediyorum canım, allaha şükür sağlığımız yerinde, baharla birlikte bol bol gezmelere başlayınca sayfamı güncellemeye fırsat kalmadı.Ama artık aralıklı da olsa güncellemeye çalışacağım.
Canım elmalı rulolar pek güzel görünüyorlar, çok ta severim, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

lemanice dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
lemanice dedi ki...

ben de çok sık yaparım bizde çok sevilir.ellerine sağlık.iyi olman dileklerimle sevgiler.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ahh Ferkaycim, nasil severim ben bu elmali rulolari :)) Sabah aksam yiyebilirim :)) Afiyet olsun :)

Yaren dedi ki...

Cok sevdigim bir kurabiye,baslayinca aliskanlik yapiyor bende:)Ellerine saglik ablacim.Sevgiyle kal.

fatos-mutfakveben dedi ki...

ellerine saglık ablacım.. bende cok severım elmalı kurabiyeleri..
harika olmus..
afıyet olsun..
opuyorum cok..
sevgiler:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik Feray'cigim.
Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle.

meleginmarifetleri dedi ki...

Elmalı kurabiyeler nefis oluyor bencede.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Feray'cığım,
Bu yöntemle peynir yapmak çok kolay, yani kalıp peynir değil ama lezzetli bir alternatif, dene bence de.

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim canım..Aynen belirttiğin gibi misafir olunca yapılır..))Geçen hafta bende misafirler için yapmıştım ama tatmamıştım..))Öpüyorum o tatlı yanaklarından bitanem...Sevgilerle..

yaban mersini dedi ki...

herkes bilse de herkesin yapış şekli farklı,teşekkürler paylaştığın için.slmlar

fatos-mutfakveben dedi ki...

ablacım guzel yorumun için cok tesekkur edıyorum..
hayırlı cumalar diliyorum..
sevgiler..
cook opuyorum:))

Adsız dedi ki...

ablam ellerine sağlık pek bi güzel olmuş,bende isterim ona göre,hiç ziyaretime gelmiyorsun,en yakın zamanda görüşmek dileğiyle(ferzanhobi)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Feray'cığım elmalı rula bizim evde bir tepsi yapıldımı yetmiyor okadar çok seviliyorki anlatamam elmada tatlılara ne kadar yakışıyor ellerine sağlık canım çok öpüyorum

bahar dedi ki...

Feray Abla'cığım sana bir mail attım, zaman zaman ulaşımda problem olabiliyor. Ulaşmazsa bilgim olsun, sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Canım iyi olmana çok sevindim..Grip bu sene bizide rahat bırakmadı..Kendine çok iyi bak tatlım..Öpüyorum yanaklarından bitanem..


Sevgilerle..

yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif tebrikler.

yemek tarifleri dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails