21 Kasım 2007 Çarşamba

KAYNANA ÇATLATAN TARİFLER ETKİNLİĞİ-LİMONLU BİSKÜVİLİ PASTA

Bir diğer etkinliğimiz de Sevgili Lale nin düzenlediği Kaynan çatlatan tarifler. Kendisine kolaylıklar diliyorum. Ben bu etkinliğe Sofra dergisinden Limonlu mozaik ile katılıyorum. Çok pratik ve acil durumlar için çok hafif bir ikram. O yüzden ben buzluğumdan hiç eksik etmem. Limonlu ve kakaolu ikiside hazır bulunur. Bakalım sizlerde beyenecekmisiniz.





MALZEMELER:

200 gr petibör bisküvi
3 çorba kaşığı mısır nişastası
3 su bardağı su
10 yemek kaşığı şeker
çay kaşığı ucu ile tuz
1 yumurta sarısı
1 limon kabuğu rendesi ve suyu
125 gr. margarin

YAPILIŞI:

Suyu, nişasta ve şekeri bir tencereye koyup karıştırarak eritelim. Bu arada ocağın altını yakarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim ve ateşten alalım. Küçük bir kapa yumurta sarısını alalım, tuzu da ilave edip iyice çırpalım. Çırptığımız yumurtanın içine pişen muhallebidende biraz koyup iyice karıştırıp bunu muhallebinin
tamamı ile birleştirip tekrar ocakta 1-2 dk. pişirelim ve ocaktan alalım. Margarini ilave edelim.
İrice böldüğümüz bisküvileri ilave edelim. Borcamı ıslatıp içine dökelim. Soğuyunca buzlukta donduralım. Dilimleyerek servis yapalım.

1

11 yorum:

Yaren dedi ki...

Ne kadar lezzetli görünüypr hemde cok partik bir tarif.Ellerine saglik Ferkay ablacim güzel bir secim olmus.

nil-nennenmutfakta dedi ki...

slm :) Ben de kakaolusunu çok sık yaparım.Lezzetli ve bir okadarda pratik bir tatlı.Ellerine sağlık...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bu ara etkinlikler çoğaldı limonlu serin serin ne güzel olur
hem pratik çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

Nalan Kaplan dedi ki...

Bende önceden çok yapardım yıllar olmuş yapmayalı görünce hatırladım,eline sağlık!

Betül dedi ki...

merhabalar
ne güzel görünüyor çok hafif ve lezzetli ellerine sağlık canım sevgiler....

Adsız dedi ki...

Seamlar guzel bir siteniz var, bu limonlu tarifte hafif ve lezzetli ayrica pratik bir tarif denenecekler listesine aldim.

Adsız dedi ki...

kaynanalar çatladı çatlıycak
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık cok guzel olmus.. afiyetle yiyin.. hayırlı cumalar.. gorusmek uzere.. kendinize iyi bakın:)

meleginmarifetleri dedi ki...

ellerine sağlık ferkaycım çok güzel ve kolay bir tarif vermişsin teşekkürler hoşçakal

Adsız dedi ki...

nefis bir görünüm.harika.bayılırım büsküvili tariflere.bende aynısını pudingle yaparım.çok güzel olmuş.ellerine sağlık canım.

yemek tarifleri dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails