15 Ekim 2008 Çarşamba

SÜPRİZ İRMİK TATLISI

Nihayet artık bloguma vakit ayırabileceğim. Herkez yerine yerleşti bende düzenimi kurdum. Sizleri çok çok özledim. Anladım ki bu bloglar bende bağımlılık yapmış aklım hep sizlerde idi.

İlk kez tarif vereceğim bari tatlı bişi olsun dedim ve size bu güzel ve kolay irmik tatlısı tarifini vereyim. Hem pratik hemde güzel.








MALZEMELER:
1 litre süt
1 su bardağından 2 parmak eksik irmik
1,5 su bardağı şeker
1 pk.vanilya
2 yem. kaşığı kakao
ceviz

YAPILIŞI:

Öncelikler irmik, şeker ve sütü muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz. Ocaktan alıp vanilya ekliyoruz.

Karışımın 3/1 ini ayırıyoruz ve kakao ile karıştırıyoruz. Islanmış bir borcama veya başka bir kalıba beyazın yarısını döküyoruz. Üzerine kakaolu karışımı döküp üstüne tekrar kalan beyazı döküyoruz ve cevizle
süslüyoruz ( bende kalmamış ben süslemedim)

Buzdolabında 2-3 saat bekletip serviz yapıyoruz.

22 yorum:

egeli dedi ki...

FERAY ABLACIM,HOŞ GELDİN ,ARAMIZA DÖNMENEDE ÇOK SEVİNDİM...
VALLAHİ Bİ GELDİN TAM GELDİN DOĞRUSU,NE GÜZEL BİR TATLI BU BÖYLE ELİNE SAĞLIK CANIM,NEFİS OLMUŞ...SEVGİLER

SOFRAM dedi ki...

Feray'cığım hoşgeldin canım, özlettin kendini, kış gelince herkes toparlandı artık.
Canım tatlında çok güzel görünüyor, irmikli lezzetleri çok severim zaten bir de pratik olması bizler için büyük kolaylık,ellerine sağlık güzelim, sevgiler...

ceyt dedi ki...

canım Feraycım hoş geldin.çok şükür tekrar aramızdasın.güzel tariflerini sımsıcak dostluğunu çok özledim.benim gibi tatlısevere bu tarif harika.ellerine sağlık birtanem.öpüyorum kocaman sevgiler..

Adsız dedi ki...

ablacım hosgeldin..
valla özletmiştin kendini..
tatlın da muhtesem gozukuyor..
ellerıne kollarına saglık..
tadını da dusunebılıyorum:)
afıyet olsun sıze..
sevgiler:))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Feraycığımm
hoşgeldinn. tatlı yiyelim tatlı söyliyelim elbett haklısınız.
ellerine sağlık, aman özletmeyin sonraki posta kadar :)))
sevgiler nUnU

Adsız dedi ki...

Canım canım ellerine kollarına emeğine yüreğine sağlık vallahi harika olmuş tatlın nefis görünüyor alsammı napsam ben şu tabağı :(


lezzetmutfağı....

Unknown dedi ki...

hoşgeldin safa geldin ablacım;
nede güzel karşılandık böyle.
ellerine sağlık olsun.en sık yaptığım tatlılardan biri.birde sürprizli olunca seve seve aldık tabağı önümüze:))
sevgiler benden..

Baharcicegi dedi ki...

feraycim özlettin kendini bizde seni özledik canim.
hafif sütlü kakaolu ve pratik bir tatli olmus,enfes görünüyor bir dilim almadan gitmem,eline saglik canim

Damak Tadı dedi ki...

Canım hoşgeldin..Özledik seni şekerim..))

İrmik tatlın gerçek anlamda süprizli olmuş..))ben bayılırım bu tür lezzetlere..Ellerine sağlık canım benim..


Sevgilerle..

MUTFAKISTAN dedi ki...

hos geldin canim
cok guael olmus tatlin ellerine saglik,sevgilerr

muko dedi ki...

merhaba,çok sevdiğim bir tatlı sunum değişik olmuş ama çok güzel ellerinize sağlık
sevgiler..

Adsız dedi ki...

canım benım cok guzel gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle..

Karen Hanim dedi ki...

Bloguma uğramışsınız. Güzel sözler için teşekkür ederim.
Kızımın en sevdiği tatlı ırmık tatlısıdır. İlk defa 'dolma' şeklinde gördüm. Denemeliyim!

neseersoy dedi ki...

selam,
kızım küçükken sıkça yaptığım ve en çok sevdiği tatlılardan bir tanesidir. uzun senelerdir yapmadım ( ee kızım 21 yaşında olduğuna göre yaklaşaık 10 senedir:-)) ) , ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Bayram tatlimizi harika geçti ve gittimiz yere ait yazımı ekte verdiğim linkten görebilirsin , blogger'a ekleyemedim maalesefki ama en kısa zamanda burayada ekleyeceğim.
Sevgilerimle,

http://neseersoy.blogcu.com/bayram-gezisi_26293121.html

ceyt dedi ki...

feraycım blog arkadaşlığı ödülünde sende varsın canım.öpüyorum kocaman sevgiler..

Unknown dedi ki...

Hayatı yenecek kadar güçlü, hayattan beklentilerini alacak kadar umutlu, umudunu yitirmeyecek kadar inançlı, mutlu ve sevgi dolu bir hafta senin olsun...

nazardeğmesin07 dedi ki...

harikasınız maşallah arkadaşlık ödülünüz içinde tebrikler arkadaşım sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

merhaba,çok leziz bir tatlı ellerinize sağlık.sevgilerimle...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim hosgledin,harika bir tatliyla geri dondun,muhtesem gorunuyor,ellerine saglik,sicacik sevgiler...

Tijen dedi ki...

Tatlıyla dönmek ne güzel. Tatlı yiyelim tatlı konuşalım değil mi sevgili Feray? Hoşgeldin!

Unknown dedi ki...

irmik tatlin nefis olmus canim gercektende supriz.ellerine saglik .
blog odulu icin seni tebrik ediyorum canim tum dosluklarin kalici olmasi dileklerimle.
sevgilerrrrr.

resimli yemek tarifleri dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails