17 Aralık 2008 Çarşamba

tavuklu çorba

Biliyorum arkadaşlar uzun süredir tarif ekleyemedim ama çok önemli bir nedenim vardı.

Bilgisayarıma misafir geldi bende virüslendim. Bu arada birde bayram girdi dolayısıyla düzeltilmesi biraz uzadı. Artık sanırım bundan sonra bu kadar uzun bir ara olmaz.


Benim gibi çorbayı çok sevenlerin beyeneceği bir çorba tarifi sanırım sizde çok seveceksiniz.





Malzemeler:


1 adet tavuk butu
Arpacık
Tel şehriye

Salça
Yağ
nane


Terbiye için:

5 kaşık yoğurt
1.5 kaşık un
1 yumurta
limon
2-3 diş sarımsak


Yapılışı:

Önce tenceremize tavuk butunu ve suyu koyup butumuzu haşlıyoruz. çok fazla haşlamaya gerek yok hemen bir delikli kepçe ile butu çıkarıp birazcık soğumaya bırakıyoruz. Bu arada kaynayan suyumuza arpacıkları ilave ediyoruz, onlar pişerken biz butumuzu küçük parçalara ayırıp hazırlıyoruz.
Arpacıklar yarı yarıya piştiğinde parçaladığımız etleri ve şehriyeyi çorbamıza ilave ediyoruz. Pişmeye bırakıyoruz.
Biz bu arada terbiyesini hazırlıyoruz. Bütün malzemeleri karıştırıp çobaya ilave ediyoruz.
Yağını kızdırıp salçasını ilave ediyoruz.
Nane ile süsleyip sevis ediyoruz.

Afiyet olsun...

13 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

umarim artik ara vermezsin canim ,
corba cok guzel olmus eline saglik
sevgiler

Tijen dedi ki...

Feray'cığım,
Virüsler bela şeyler. İyi korunmak gerekiyor. En büyük korkumdur benim de. Sürekli yedekliyorum bilgileri, ne olur ne olmaz!

Adsız dedi ki...

Selam, Oğluma çok sık yaparım bu çorbayı..Şimdi tamda mevsimi.. Bende çok severim..şöyle bol limonlu.. Ellerinize sağlık.. sevgi ile her daim..

Adsız dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık bayılırım bende tavuk çorbasına.sevgiler

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ben de ayni dertten muzdaribim Ferkaycim, m&m'in bos vaktini kolluyorum format attirmak icin :))

Hos geldin tekrar sevgili Ferkay, gozum yollarda kaldi :)) Corba da harika gozukuyor, afiyet olsun :))

egeli dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM,BU ÇORBAYA HAYIR DİYEMEYECEĞİM VALLAHİ ,HARİKA GÖRÜNÜYOR.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

feraycığım ellerine sağlık canım..
güzel olazmı olmuştur illaki,ve benim bir kasecik çornana nede çok ihtiyacım var..
sevgiler canım

lemanice dedi ki...

hoş geldiniz.sayfanızı beğenerek gezdim.sürpriz irmik tatlısını çok beğendim denemek istiyorum yine gelcem müsadenizle....sizi de bekliyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Kisin soguk günlerinde böyle sicacik besleyici corbalar nefis oluyor icimizi isitiyor,eline saglik canim nefis olmus
sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

tam kışlık bir çorba.eline sağlık canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

nefıs lezızı gorunuyor canım ellerıne saglık sevgıler..

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

merhaba ablacım
bende çorbayı çok sevenlerdenim
çokta güzel olmuş ellerine sağlık
sevgiler..

resimli yemek tarifleri dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails